Saftig historie fra generalforsamling i Bies Bryghus

Foto: Erik Røgild

Den store tilslutning til generalforsamlingen skyldes naturligvis interessen for udviklingen i det lokale bryghus, men også de efterfølgende timer, hvor brygmesterens bryg-kunst er et vigtigt element.... . Af Klaus Hansen 23. februar 2019 var der samlet op mod 500 anpartshavere til den årlige generalforsamling i Bies Bryghus i Hobro. Men som noget nyt i år kunne formand Jesper Mikkelsen i sin beretning også berette om andre Bie-væsker end de gyldne øldråber. - Som I husker foreslog vi en vedtægtsændring sidste år, som blev endeligt vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling. Ændringen vedrører registrering af binavne og efterfølgende varemærkeregistrering af navnene Bies Bryghus, H.I Bies Bryggeri. - Dette blev gjort, da vores samarbejdspartnere Tastyland og RealDrinks ønskede at udgive en økologisk saft-serie under Bie brandet, noget der har udviklet sig til en stor succes. Serien består af 6 eksklusive safte, som sælges over hele landet til restaurationer, cafeer m.v., fortalte Jesper Mikkelsen i sin beretning. I 2018 er der solgt over 200.000 flasker Bie saft, og Hyldeblomst og Rabarber er de mest sælgende. - Har I ikke smagt de nye safte endnu er det ikke et øjeblik for tidligt – altså måske ikke lige her i dag til generalforsamlingen, hvor hovedformålet er alkohol og øl, men ellers kan jeg kun give saftene min varmeste anbefaling – de kan i øvrigt købes i detailhandlen her i Hobro. - Saftene udvider vores produkt pallette, og fuldender historien om byens bryggeri, der jo i sin tid også slog sig på produktion af mineralvand og sodavand ved købet af Hobro Mineralvandsfabrik i 1913. Og så har de i 2018 også bidraget positivt til vores regnskab, sluttede Jesper Mikkelsen.

Udvalgte blogindlæg
Kom tilbage igen snart
Når indlæg er udgivet, kan du se dem her.
Seneste blogindlæg
Sorter efter tags