Saftig historie fra generalforsamling i Bies Bryghus

Skrevet af Klaus Hansen fjordavisen.nu

Foto: Erik Røgild

Den store tilslutning til generalforsamlingen skyldes naturligvis interessen for udviklingen i det lokale bryghus, men også de efterfølgende timer, hvor brygmesterens bryg-kunst er et vigtigt element....
.
Af Klaus Hansen

23. februar 2019 var der samlet op mod 500 anpartshavere til den årlige generalforsamling i Bies Bryghus i Hobro.

Men som noget nyt i år kunne formand Jesper Mikkelsen i sin beretning også berette om andre Bie-væsker end de gyldne øldråber.

- Som I husker foreslog vi en vedtægtsændring sidste år, som blev endeligt vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling. Ændringen vedrører registrering af binavne og efterfølgende varemærkeregistrering af navnene Bies Bryghus, H.I Bies Bryggeri.

- Dette blev gjort, da vores samarbejdspartnere Tastyland og RealDrinks ønskede at udgive en økologisk saft-serie under Bie brandet, noget der har udviklet sig til en stor succes. Serien består af 6 eksklusive safte, som sælges over hele landet til restaurationer, cafeer m.v., fortalte Jesper Mikkelsen i sin beretning.

I 2018 er der solgt over 200.000 flasker Bie saft, og Hyldeblomst og Rabarber er de mest sælgende.

- Har I ikke smagt de nye safte endnu er det ikke et øjeblik for tidligt – altså måske ikke lige her i dag til generalforsamlingen, hvor hovedformålet er alkohol og øl, men ellers kan jeg kun give saftene min varmeste anbefaling – de kan i øvrigt købes i detailhandlen her i Hobro.

- Saftene udvider vores produkt pallette, og fuldender historien om byens bryggeri, der jo i sin tid også slog sig på produktion af mineralvand og sodavand ved købet af Hobro Mineralvandsfabrik i 1913. Og så har de i 2018 også bidraget positivt til vores regnskab, sluttede Jesper Mikkelsen.

Udvalgte blogindlæg

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Seneste blogindlæg

November 12, 2018

October 2, 2018

Sorter efter tags

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Følg os